- Cognitive biases have been studied for decades by academics in the fields of cognitive science, social psychology, and behavioral economics.
- These biases relate to the way we think and act, and such irrational shortcuts can lead to all kinds of problems in entrepreneurship, investing, or management.
- Cognitive bias examples can include familiarity bias, self-attribution bias and anchoring bias.
View the high resolution version of today’s graphic by clicking here.
تمت دراسة التحيزات المعرفية لعقود من قبل الأكاديميين في مجالات العلوم المعرفية وعلم النفس الاجتماعي والاقتصاد السلوكي.
تتعلق هذه التحيزات بالطريقة التي نفكر بها ونتصرف بها ، ويمكن أن تؤدي هذه الطرق المختصرة غير العقلانية إلى جميع أنواع المشاكل في ريادة الأعمال أو الاستثمار أو الإدارة.
يمكن أن تشمل أمثلة التحيز المعرفي التحيز المألوف ، وتحيز الإسناد الذاتي والتحيز الراسخ.
The human brain is capable of incredible things, but it’s also extremely flawed at times.
Science has shown that we tend to make all sorts of mental mistakes, called “cognitive biases”, that can affect both our thinking and actions. These biases can lead to us extrapolating information from the wrong sources, seeking to confirm existing beliefs, or failing to remember events the way they actually happened!
To be sure, this is all part of being human—but such cognitive biases can also have a profound effect on our endeavors, investments, and life in general.
For this reason, today’s infographic from DesignHacks.co is particularly handy. It shows and groups each of the 188 known confirmation biases in existence.
What is a cognitive bias?
Humans have a tendency to think in particular ways that can lead to systematic deviations from making rational judgments.
These tendencies usually arise from:
- Information processing shortcuts
- The limited processing ability of the brain
- Emotional and moral motivations
- Distortions in storing and retrieving memories
- Social influence
Cognitive biases have been studied for decades by academics in the fields of cognitive science, social psychology, and behavioral economics, but they are especially relevant in today’s information-packed world. They influence the way we think and act, and such irrational mental shortcuts can lead to all kinds of problems in entrepreneurship, investing, or management.
Cognitive biases have been studied for decades by academics in the fields of cognitive science, social psychology, and behavioral economics, but they are especially relevant in today’s information-packed world. They influence the way we think and act, and such irrational mental shortcuts can lead to all kinds of problems in entrepreneurship, investing, or management.
Cognitive bias examples
Here are five examples of how these types of biases can affect people in the business world:
1. Familiarity Bias: An investor puts her money in “what she knows”, rather than seeking the obvious benefits from portfolio diversification. Just because a certain type of industry or security is familiar doesn’t make it the logical selection.
2. Self-Attribution Bias: An entrepreneur overly attributes his company’s success to himself, rather than other factors (team, luck, industry trends). When things go bad, he blames these external factors for derailing his progress.
3. Anchoring Bias: An employee in a salary negotiation is too dependent on the first number mentioned in the negotiations, rather than rationally examining a range of options.
4. Survivorship Bias: Entrepreneurship looks easy, because there are so many successful entrepreneurs out there. However, this is a cognitive bias: the successful entrepreneurs are the ones still around, while the millions who failed went and did other things.
5. Gambler’s Fallacy: A venture capitalist sees a portfolio company rise and rise in value after its IPO, far behind what he initially thought possible. Instead of holding on to a winner and rationally evaluating the possibility that appreciation could still continue, he dumps the stock to lock in the existing gains.
أمثلة التحيز المعرفي
فيما يلي خمسة أمثلة لكيفية تأثير هذه الأنواع من التحيزات على الأشخاص في عالم الأعمال
التحيز المألوف
تضع المستثمر أموالها في "ما تعرفه" ، بدلاً من السعي وراء الفوائد الواضحة من تنويع المحفظة. فقط لأن نوعًا معينًا من الصناعة أو الأمن مألوفًا لا يجعله الاختيار المنطقي
انحياز الإسناد الذاتي
ينسب رائد الأعمال نجاح شركته إلى نفسه ، بدلاً من عوامل أخرى (الفريق ، الحظ ، اتجاهات الصناعة). عندما تسوء الأمور ، يلوم هذه العوامل الخارجية على عرقلة تقدمه
ترسيخ التحيز
يعتمد الموظف في مفاوضات الراتب بشكل كبير على الرقم الأول المذكور في المفاوضات ، بدلاً من الفحص المنطقي لمجموعة من الخيارات
الانحياز للبقاء على قيد الحياة
تبدو ريادة الأعمال سهلة ، لأن هناك الكثير من رواد الأعمال الناجحين. ومع ذلك ، هذا هو التحيز المعرفي: رواد الأعمال الناجحين هم الذين ما زالوا موجودين ، في حين أن الملايين الذين فشلوا ذهبوا وقاموا بأشياء أخرى
مغالطة المقامر
يرى صاحب رأس المال الاستثماري أن شركة المحفظة ترتفع وترتفع قيمتها بعد الاكتتاب العام الأولي ، وهو ما يتخلف كثيرًا عما كان يعتقد في البداية أنه ممكن. بدلاً من التمسك بالفائز وتقييم عقلاني لإمكانية استمرار الارتفاع ، يقوم بإلقاء السهم لتأمين المكاسب الحالية
World Economic Forum Type may be republished in accordance with the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Public License, and in accordance with our Terms of Use.
No comments:
Post a Comment